tisdag, april 10, 2012

Har en sminkfri dag

Ibland är det gött å skita i att sminka sig ,, skönt å kunna klia sig i ögonen å bra för huden så den kan andas! här e några tips jag tog från min förra blogg :)Littlemisseve.blogg.se
Ansiktsmasker kan vara bra att göra några gånger i veckan! finns billiga å köpa på t.ex åhlens. Sen kan man hälla varmt vatten i en skål och hålla ansiktet ca 20-30 cm ovanför skålen ha en handduk över huvudet i ca 10 min. Efteråt så klämmer du dina pormaskar, (Tänk på att ha rena händer!) skölj ansiktet i ljummet vatten och torka ansiktet med en ren handduk. När du har gjort de kan du ta en återfuktande kräm och smörja in ansiktet. Sen måste man ju tänka på vad man äter. Mycket grönsaker, det är både nyttigt å gott! Man kan t.ex göra en god sallad! ät inte så mycket godis och choklad. Det är det som gör min hy dålig :( Det e ju synd för godis är ju nästan det bästa som finns! Man kan också äta omega-3 tabletter som e bra för nästan allt hehe! Tvätta alltid av sminket innan du går och lägger dig (Det är jag rätt dålig på) och smörj in ansiktet med nån ansiktskräm! nattkräm)
RockNRoll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar