onsdag, mars 20, 2013

Dagens Makeup!

Heej! Idag kommer min syster hit :) Vi ska träna hundarna hade vi tänkt och så skulle jag hjälpa henne med henne läxor haha herregud,, tror det e hon som kommer hjälpa mig :D Som vanligt så måste jag byta kläder ungefär 3 gånger innan jag blir nöjd därför jag har tre olika tröjor på bilderna fast sminket är likadant ! Körde på vad jag brukar ganska tjock eyeliner längst hela franskanten och uppåt lite utanför ögat,, Gör så ögonen ser större ut, Idag har jag lila/brun ögonskugga jag brukar oftas ha brun eftersom det passar till min blåa ögonfärg, Tycker alla tjejer borde spara ut sina ögonbryn det har tagit mig sjukt lång tid att låta håren växa ut och jag är fortfarande inte nöjd med mina ögonbryn ,, det har liksom slutat växa på de ställena som det ska sitta på, Därför målar jag mina ögonbryn för att fylla ut där det fattas hår. Jag brukar använda en pensel med en ögonbryns palett finns flera olika nyanser jag använder mellan brun färg, Just nu har jag en vanlig penna och målar ögonbrynen med och använder en form av ett ögonbryn i min storlek å brukar fylla i så dom blir lika för det är ganska svårt att se i spegeln om dom är helt jämna, och då målar jag dom precis efter jag har lagt på foundation för om jag lägger på ögonskugga först kan det bli ojämnt. Köpte 3 nya läppstift på Willys igår faktiskt dom hade kampanj pris och dom kostade 9:90 st sjukt billigt och snygga färger. Mest nöjd är jag med det röda har letat efter ett snyggt ganska länge. Till er som inte highlightar när ni sminkar böja med det. Det kommer lyfta hela ditt ansikte, Jag brukar lägga en vit/guldig ögonskugga på näsan på kinderna över rougen uppåt mot kindbena och så klart under ögonbrynet och vid insidan av ögat (viktigt), Man kan ju göra det mer avancerat och ha olika nyanser av foundation/concealer för att få helt perfekt. också viktig om inte det viktigaste välj rätt mascara , Det värsta jag vet är när fransarna klumpar sig å blir kladdiga så jag använder faktiskt bara en mascara som jag hållit mig till väldigt länge och det är Max factors false effeckt ,, Superbra ger aldrig klumpar och ger rätt mängd också så det inte bli för mycket så det bara blir kladd av allt. Jag kommer lägga ut fler dagens makeup och skriva hur jag gjorde och vad jag använder och så vidare så om ni har frågor så är det bara att fråga :) Hej hej 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar